Ruskea on ehdottomasti minun lempiväri vaatteissa ja asusteissa:


Ja ruskean sävyistä se kaikkein tummin sävy eli tumma suklaa. Viikolla oli käyttöä kuvan namisuklaalaukulla: olin yön yli kestävällä reissulla Tampereella. Laukku on melko uusi ja pojan mielestä jo ostettaessa vanhanaikainen, mutta minä tykkään....lisää pikkureissuja siis vaan.... ei vaiskaan, olen oikeasti kotihiiri. Reissu tuli yllättäen ja jouduin tekemään yhden päivän tunnit sisään, joten viikolla en sitten muuta saanutkaan aikaiseksi. Eilinen päiväkin meni toipuessa :)  Alapaca-neuletakki ei siis ole edennyt ja innostuskin sen suhteen  hiipunut. On niin hidasta. Kevät ehtii tulla ja muut tämän talven neuleet jäävät tekemättä. Täytyy miettiä, mihin ajan kuluttaa.


Ruskeiden nappien lisäksi ostelen erilasia nauhoja varastoon.


Ruskea ja pellavansävyinen polvekenauha on yksi Lontoon käsityömessujen pikkuostoksista. Polvikenauha on normaalia suurempaa ja materiaali puuvillaa (myyjällä oli myös jättisuurta, mutta se oli tekokuitua, joten en ostanut...hyvä olla edes joku poissulkeva kriteeri :)


Tämän suuren kukkanapin  (ja useampian pieniä...) ostin myös messuilta. Kokeilin nappia koruksi, mutta oli liian painava tuohon nauhaan.


Päädyin sitten pujottelemaan nauhaan kahdenkokoisia puuhelmiä. Laitoin solmun helmen kohtaan, joten pysyvät paremmin paikallaan. Jossakin lehdessä olen kuvan "korun" aiemmin nähnyt, joten tällä tuotoksella en vielä pääse koruntekijäksi :) Tykkään puuhelmistä, mutta useammat valmiit korut mm. Aarikan ovat liian suuria minulle tai sopivaa sävyä ei löydy.

Nauhoja ja nappeja voi käyttää erilaisten pussukoiden koristeena, kuten JaanaM on tehnyt. Pitäisi vaan ensin harjoitella pussukan neulominen siististi, vaikka näillä Hipun selkeillä ohjeilla.

Kuulumisiin ensi viikkoon, pärjäilkää!