726254.jpg

Tämä pusero valmistui nopeasti parissa päivässä (tosin yksi hiha oli valmiina viime keväältä). Malli (nro 32) on myös viime kevään Modasta (3/06).  Ohjeessa on vain yksi koko S/M, mun mielestä koko on pieni eli juuri ja juuri S. Lankana Anchor Magicline.

Mallista poiketen lyhensin jälleen puseron koko pituutta, sillä mulle 51 cm pitkä kesäpusero tuntuu nykyään tunikalta ;) Hihojen pituutta olisin voinut myös lyhentää muutamalla kierroksella niin olisivat kunnolla vajaamittaiset.

726307.jpg
 
Malli on todella helppo ja varmaan suorastaan tylsä niille, jotka virkkaavat paljon. Minä nautin pitkästä aikaa virkkaamisesta, joten oikeastaan vähän harmitti, kun pusero valmistui niin nopeasti ja piti ruveta neulomaan kappaleita yhteen.

Mun mielestä tuossa mallissa langan pitää olla monivärinen (mm. Lidl:n Golorado-lanka taitaa olla saman vahvuista kuin tuo Anchor Magicline), yksivärisestä langasta tehtynä pusero voisi näyttää liian yksinkertaiselta.

Langan tarkkaa menekkiä en huomannut laittaa ylös, mutta ainakin 3 kerää saa varata sekä etu- että takakappaleelle ja hihoihin yhteensä 3-4 kerää.

726466.jpg
 
Ylimmissä kuvissa "vispipuuro" hiukan sinertää, joten otin vielä lähikuvan puseron mallivirkkauksesta ja langan oikeasta sävystä. Tummanruskeaan toppiin yhdistettynä pusero näyttääkin aika kivalta.

Monissa blogeissa valmistuneita neuleita esitellään hienosti "tilannekuvissa". Mekin yritettiin saada jotakin uutta kuvakulmaa, mutta ei onnistettu, joten minä seison kuvassa neule päällä jälleen samalla tavalla kuin aina ennenkin ;)