Miehekäs pipo ja pilalle huopunut lapanen:

1203874.jpg

Pipossa lankana kaksinkertainen Novita 7 Veljestä Kantri (aika komeeta lankaa muuten).

Koelapanen neulottu Kangas-Aitasta ostetusta hahtuvasta ja huovutettu käyttämättömäksi meidän pesukoneessa, joka huovuttaa kaikki niin tehokkaasti, että pesu sanan voi nyt korvata sanalla  huovutus ;)

Hahtuvalapasen teossa mulla on ollut apuna Helmiksen, Villannen ja Pirtin kehräämön hahtuvalapasten ohjeet, joiden avulla olen yrittänyt saada aikaan omalle käsialalle ja "huovutuskoneelle" sopivan peukalokiilaisen lapasen. Pirtin kehräämön hahtuvalapaset neuvottiin huovuttamaan 60 asteessa, omani laitoin 40 asteeseen.  Seuraava koetumppu on jo neulottu ja aioin kokeilla huopumista 30 asteessa, jossa muuten kaikki Fritids-tossunikin olen huovuttanut (miksiköhän mä tuon lapasen 40 asteeseen laitoin?)

Suomi-sukista: pojan kanssa sovittiin, ettei laiteta kehyksiin vaan hän voi käyttää niitä harkiten. Laitan tähän vielä linkin, josta saa lisätietoa: Suomi 90v. Virallinen Itsenäisyyssukka, kiitokset Liinulle linkkivinkistä.

Minua on tänä aamuna ilahdutettu kahteen kertaan: kiitokset Satu U ja Kaisa! En jatka huomionosoitusta eteenpäin, koska tänään tuntui mahdottomalta valita 10 blogia niiden sadan blogin joukosta, jotka olen laittanut blogilistani suosikkeihini.