Harmittaa, kun Vuodatus ei enää näytä erikseen aikaisempiin postauksiin tulleita uusia kommentteja, joihin pääsen vasta nyt vastaamaan.

Kirjoitin 2.12. miten Stefan Lindforsin mielestä joululahjojen tekeminen on itsekästä. Anonyymi oli kuunnellut Lindforsin haastattelun huolellisesti ja lähetti minulle viesti, että Lindfors oli sanonut lahjojen antamisen olevan itsekästä eikä siis tekemisen. Ihmettelen vieläkin, miten olen voinut kuulla/käsittää väärin, vaikka oikein istua töllötin tv:n ääressä. Kiitos sinulle Anonyymi, kun oikaisit asian.  Meille joululahjoja itse tekeville, tuo Lindforsin kommentti ei enää kuulostakaan niin pahalta, vaikka toisaalta itsekkyys oli se sana, joka eniten "otti korvaani" Täytyy jatkossa kirjoittaa tänne vain omia sanomisia ja omia mielipiteitä, ettei tule moisia kömmähdyksiä ;) Menen myös korjaamaan tekstin sinne 2.12. postaukseen.

Myös Liisa on lähettänyt minulle tärkeän kommentin.  Ihanitse keskustelupalstalla on ollut juttua pilttipurkkien ja tuikkulyhtyjen paloturvallisuudesta.  Minä olen myös tehnyt kaksi lyhtyä laittamalla lasipurkin ympärille langasta koristuksen.  Toisella lyhdyllä osallistun Sian neuleideat 2006 kisaankin. Paloturvallisuusasiat ovat tosi tärkeitä !!! Lisätietoa löytyy siis sekä Kuluttajaviraston sivulta  että Pelastustoimen ohjeista.  Itse en koskaan jätä palavaa kynttilää tai kynttilälyhtyä ilman valvontaa ja avotulisista roihuista en ole koskaan pitänyt. Omissa lankalyhdyissäni olen käyttänyt paksua lasiapurkkia en siis pilttipurkkeja, mutta eivät ne tietenkään täytä mitään paloturvallisuusvaatimuksia.

Onneksi sain tänään tehtyä loput joululahjaostokset. Ei ole ollenkaan kivaa kuluttaa aikaa kassajonoissa. Tossuja olen myös viikolla neulonut ja pesukonehuovuttanut edelleenkin vaihtelevalla lopputuloksella. Isot miehen tossut eivät huopuneet kunnolla 30 asteessa, toisaalta eihän villan pitäisikään vielä huopua tuossa lämpötilassa, mutta kun tuo meidän pesukone on vähän "ihmeellinen" Toisaalta olen saattanut vaihdella pesuohjelmiakin ;) Tuntuu aika hassulta tehdä lämpöisiä tossuja, kun ulkona on lämmintä, onko niille edes tarvetta... Pikkuveljeltä myös kysäisin, mutta ovat kuulemma liian lämpöisiä hänelle ja tuovat mieleen villashaalit ja keinutuolin narinan, hohhoijaa ;)

Paljastan yhden itselleni ostamani lahjan:

301073.jpg

ja yllätys, yllätys:

301075.jpg

Jospa tämä estäisi lasipöytää enää lisää naarmuuntumasta :D  Tuollaisia kivoja kirjoja myydään Seinäjoella ainakin täällä.  Käsityöaiheinen kansi vasta makee löytö olisi ollut eikö vaan :)