Suunnittelu on käsitöissä tärkeä vaihe. Siskon kanssa haettiin erilaisia "isoäidin" neliöitä:

Olen pitkään haaveillut isoäidinpeitosta ja kun satuin siitä siskolleni mainitsemaan, niin hän lupaisi virkata sen minulle! On siis onni "omistaa" pikkusisko, joka tykkää virkkaamisesta :)

Sisko oli kotonaan virkannut kaksi "näytepalaa" valmiiksi (nuo tavalliset isoäidinneliöt). Ajatus saada ympyröitä mukaan syntyi meidän olohuoneen palloverhoista. Sisko virkkasi vielä kaksi palaa lisää  (toinen ei ole kuvassa) ja minä yhden (kaikki kolme olivat Garnstudion neulesivuilta).

Päädyttiin laittamaan peittoon kahta erilaista palaa eli perinteistä ja tuota alhaalla oikealla olevaa. 1-2 väriä vielä tarkentuu terraan ja luonnonvalkoiseen sopivaksi. Ensin ajattelin valita peittoon hillityt sävyt eli pellavaa ja siihen sopivia, mutta onneksi lopulta päädyin kuvan raikkaampaan värisyhdistelmään. Suurella innolla odotankin torkkupeiton valmistumista :)

Myös toinen neulehaave on toteutumassa:

Messulangat ovat muotoutumassa pitkäksi neuletakiksi. Halusin neuleessa olevan palmikkoja, hillittyjä sellaisia, ei mitään kovin paksuja "pullapitkoja".  Tekeillä oleva malli (no 83) on uusimmasta Novitasta, missä se on toteutettu paksusta Tempo-langasta. Minä neulon omaani 5 puikoilla ja lankana on siis ihanan pehmeä  Sublime Organic Merino Wool dk. Löysästä käsialasta on siis joskus myös hyötyä. Silmukkamäärä on  tuossa L-koon mukaan. Olen tosi innoissani tikutellut tuota takakappaletta, kun vihdoin löysin sopivan neulemallin. Tänään jäi haravointikin kokonaan miehen vastuulle, kun ehdin pihatöihin vasta puoli kahden aikoihin :)

Vielä pari Lontoon reissuun liittyvää kuvaa:

Saa hymyillä :) Kassi nyt kuitenkin on minun. Ostin sen samasta Portobello Roadin liikkeestä kuin aikasemmin esittelemäni kukkakassin. Ja samalla saatte tuunausidean vanhaan isolieriseen hellehattuun :)

Ne kuuluisat Lontoon taksit olivat kuin menneestä ajasta: