Kiitokset kommenteista, joita olen saanut siniseen pampulaneuleeseen ja liivitunikaan. Tykkään itse eniten paksuista neuleista: näyttävät parhaiten käsin tehdyiltä, kun jokainen silmukka erottuu. Eikä haittaa sekään, kun valmistuvat muutamassa illassa, varsinkin nyt, kun neulomisaikani on vähentynyt. Vuoden alusta aloitin Pilateksen. Kahtena iltana viikossa olen käynyt alkeisryhmässä. Jospa tästä vihdoin löytäisin itselleni sopivan liikuntaharrastuksen. Ainakin vielä olen innostunut.

Toinen mukava tapahtuma alkuvuonna on ollut kaupungin hiihtolatujen ilmestyminen meidän talon taakse. Ja kun poika sai mun vanhat sukset sekä luistamaan että pitämään, niin aivan mahtavaa on ollut hiihdellä. Jos viime kesänä vielä harmittelin "omien" mustikka- ja puolukkapaikkojen menetystä uusien tonttien vuoksi, niin nyt olen tyytyväisenä lasketellut suoraan omalta takapihalta hyvin hoidetulle ladulle.

Työpäivän jälkeen ehtii toisinaan kiertämään pienemmän lenkin, sillä ladulla ei vielä ole valaistusta. Mutta kyllä on maisemat upeat hämärässäkin.

Käsityörintamalle kuuluu myös jännää: Kauhavalla järjestetään ensi kesänä Käsityöfestivaalit  yhdessä perinteisen Puukkofestivaalin kanssa. Ohjelmaa suunnitellaan parhaillaan, mutta siellä on ainakin Kauhavan Kangas-Aitan neulekahvila ja käsitöihin liittyviä luentoja. Laittakaa aika 19.-20.6.10  jo ylös kalenteriinne, sillä nyt kannattaa lähteä kesäreissulle Pohjanmaalle.

Haluaisin myös tähän blogiin muutoksia. Olen haeskellut uutta nimeä, mutta tuntuu, että kaikki hyvät neuleblogi-nimet on jo käytössä.  Muttoakin Bloggerin puolelle olen suunnitellut, sillä kaipaan nyt yksinkertaista valkoista blogipohjaa, enkä osaa sitä itse tänne Vuodatukseen tehdä. Toistaiseksi täällä kuitenkin jatketaan. Ilmoittelen sitten erikseen muutosta.

Poika ei huolinut pörröpipoa, joten neulon hänelle parhaillaan perinteistä pipoa harmaasta Seitsemän veljestä Kantri-langasta, jota onneksi löysin varastosta (ei tarvinnut lähteä ostoksille, kun pitkästä aikaa on täysin ohjelmaton viikonloppu).  Myös kahdet villasukat itselle on kesken...eikä ne taida koskaan valmistuakaan... kun 2 mm hammastikuilla niitä yritän aina silloin tällöin väkertää.

Tellu