Sain Heleenalta mielenkiintoisen haasteen: esitellä kaunein virkkaukseni. Kovin paljoa en ole viime vuosina virkannut, joten monen joukosta ei valintaa tarvinnut tehdä. Kesäisellä mielellä päädyin tähän toppiin:


Virkkasi topin kaksi vuotta sitten. Lankana Novitan Kotiväki. Olen käyttänyt toppia myös t-paidan kanssa aina silloin, kun olen halunnut raikastaa tummanruskeaa pukeutumistani.

Minulla on ollut myös kausi, jolloin virkkasin paljon erilaisia verhokappoja mm. 6 metriä pitkän ruusukapan olohuoneeseen. Siskolle olen virkannut myös pyyheliinanpitsejä ja sisko vastaavasti on virkannut samanlaisia pitsejä minulle :)

Tällä hetkellä tekeillä on myös virkkaustyö:


Liivin tai takin helmaan tulee kukkapaloja. En ole koskaan tykännyt palavirkkauksesta ja kovin hitaasti työ etenee nytkin. Odotan vain hetkeä, että pääsen miehustaa koukkuamaan. Lankana tässä työssä on farkkusininen Bommix Bamboo, jonka ostin Lankamaailman tarjouksesta. 


Palat (vasem.) kuuluvat Novitan malliin no 66 (kevät 2010), en vielä tiedä, teenkö pitkän liivin vai takin vai jonkun niiden väliltä :) Nuo kaksi muutakin mallia ovat työlistalla. Keskimmäinen Novitan kesänumerosta 2010 (malli 40) ja oikeanpuoleinen vanhemmasta Modasta (2/2004, malli 32).

Ja loppuun vielä Kiitokset Revontuli-huivikommenteista :)