Pidin tänään vuosilomapäivän. Jo aamulla klo 8 suuntasin autonnokan päinvastaiseen ilmansuuntaan kuin yleensä eli kohti puukkopitäjä Kauhavaa. Saimme kokea todellista käsityötunnelmaa, kun useita linja-autollisia käsityömessuvieraita pysähtyi Kauhavan Kangas-Aitan messumarkkinoilla. Me käsityöklubilaiset olemme vuorotellen antamassa "työnäytöksiä" Kangas-Aitassa, tänään olin Anna-Liisan  ja huomenna ainakin Riitan kanssa (mulla on siis kaksi vuoroa ;).

958604.jpg

Oli älyttömän mukavaa! Kuvassa olemme vielä aamutunnelmissa, mutta kun ympäri suomenmaata tulleet käsityöihmiset olivat kiinnostuneita klubistamme ja käsitöistämme, me hillityt hallitut pohjalaisetkin innostuimme esittelemään itseämme ja töitämme.

Mä en oikein osaa keskittyä suuressa ihmishälinässä, joten otin mukaani mahd. helpot työt eli Apupuput ja roseen, mutta menin sekaisin jopa Apupupun paidan oikeiden ja nurjien silmukkojen kanssa :) Apupuput ovat mulle sydämen asia ja toivon, että sain  useammankin innostumaan neulomaan vielä jokusen pupun SPR:lle (tempaushan päättyy nykytiedon mukaan tämän vuoden lopussa).  Hyvää mieltä puput ainakin saivat aikaan: "voi, miten suloisia", "täällä on niitä Apupupuja", "minäkin olen neulonut useamman Apupupun"

Rosee-kukkasiin laitoimme langan joukkoon heijastinnauhaa, jota saa Kangas-Aitasta 10 metrin nyssäköissä. Osa klubilaisista on tehnyt kukkasia pelkästä heijastinnauhastakin. Kukat on helppo laittaa takkiin, laukkuun, pipoon ja käsineisiin, joten turvallista on ilta- ja yölenkeillä.

Seinäjoki Areenan messutarjontaan tutustui iltapäivällä. Varaamani 2,5 tuntia oli kuitenkin liian lyhyt aika, harmin harmi. Ostin muutaman minua puhutelleen laadukkaan  kotimaisen käsityötuotteen sekä  peruslankoja: iloisen värisiä Fritidsgarnia  ja messutarjouksessa ollutta Dropsin Alpacaa (3,50e), joista aioin tehdä...yllätys, yllätys...tossuja ja kolmiohuiveja ;) Eniten aikaani vietin Taito Etelä-Pohjanmaan "neulepisteessä", jossa oli useita minua ihastuttaneita neulemalleja mm. neulottuja ja huovutettuja laukkuja.

Jo viime vuonna ihailin ystäväni kanssa näitä Hannamaijan huopahattuja. Luulin,  etteivät hatut ole minun tyylisiä, kunnes kokeilin yhtä ja olin myyty. Hatut ovat todella yksilöllisiä ja jokaiselle löytyy varmasti sopiva (pipot sen sijaan eivät sovi kaikille ;) Aika ei valitettavasti tänään riittänyt sen Oman Hatun valintaan, mutta seuraavalla kerralla...

Yhden valokuvankin messuilta nappasin:

958981.jpg

Alpakoita en edes nähnyt (anteeksi Kaisa),  mutta tämän "peltilehmän" ohi en päässyt huomaamatta. Vieressä taisi olla Ferrari.