Viikonloppuna oli aika etsiä taimien kasvatusruukut esille. Olen myöhässä tänä vuonna, joten aion esikasvattaa vain nopeakasvuisia lajikkeita kuten krassia, ruusupapuja, auringonkukkia jne. Varastosta löysin myös lankapussin, jonka olemassa olon olin jo tyystin unohtanut:

78653.jpg

Pussissa oli vaalean savunsinistä Rondo Cottonella-lankaa ja keskeneräinen miehen puuvillaneule eli siis mun ufo (ainut tiedossani oleva). En aio kuitenkaan osallistua fufo-talkoisiin, vaikka tempaus onkin tosi kiva ja hyödyllinen. Aion käyttää Cottonella-lankaa joskus omaan neuleeseeni, johon yhdistetään sinistä Butterflyä (ohje Novitassa 1/03, malli 9). Olen ollut siinä luulossa, ettei minulla ole kaapeissa mitään ufoja(en lue "kalevalatyylistä" neuletakkiunelmaani ufoksi), koska yleensä purkaan kaikki työt, jos ne eivät valmistu vuoden tai viimeistään kahden vuoden aikana. 

Yhden epämielyttävän työn eli suihkulähteen puhdistuksen sain myös viikonloppuna tehtyä:

78869.jpg

...mutta voi sitten sitä ihanuuden tunnetta, kun saa laittaa suihkulähteen ensimmäistä kertaa keväällä lorisemaan!!! Näky on silmiä hivelevän kaunis, vaikka altaan ympärillä olevat kasvit vasta tekevät tuloaan.