...ja minä olen tyytyväinen väriin, malliin, kokoon, tuntuun päällä :)

1758495.jpg

Lankana Kauhavan Kangas-Aitasta joskus ostettu suuren suuri kartio ihanan vihreää ja puuvillan tuntuista lankaa (kartiossa ei ollut tarkempia tietoja). Vihreä on luonnossa vielä kirkkaampaa, kunnon retrovihreää... samaa, jota näkyi ainakin "Henkan ja Maukan" vaatteissa olevan (etsin sieltä toppia, mutta jäljellä oli vain minimittaisia shortseja ja hamosia).

Tämä on mun räväkämpää puolta pukeutumisessa ;D Kesäjakku olisi voinut olla myös kirkkaan keltainen, oranssi tai pinkki. Valkoisena tai pastellin värisenä siitä olisi tullut liian romanttinen, mustana synkkä, beigenä ja ruskeana tuttua turvallista,  mutta halusin nyt piristää pukeutumistani. 

1758310.jpg

Jakun malli 44 on viime kesän (-07) Novitan kesänumerosta, jossa se on toteutettu Bambusta. Virkkasin muuten ohjeen mukaan, mutta hihoista tein lyhyet ja jakusta hiukan lyhyemmän (kaksi viuhkakuviota vähemmän). Malli on tosi helppo (tarvitseeko enää edes mainita), niin helppo, että lopussa rupes jo puuduttamaan. Etsin kyllä ensin jotakin retrohenkisempää mallia (ruutuja ja kiekuroita), mutta en löytänyt mieluista. Oman mallinkin olisin voinut virkata, sillä sellainen oli päässä, mutta en viitsinyt mittailla kokojuttuja.

Jakusta puuttuu vielä kiinnityssysteemi (Novitan mallissa on kaksi nappia vyötäröllä). Kauluksen voi kiinnittää kauniisti myös rintarossilla tai vaikkapa sellaisella virkatulla napilla, jotka nyt ovat neuleissa in.

1758391.jpg

Vihreä ja valkoinen on raikas yhdistelmä, mutta tuo vihreä sopii yllättävän hyvin monen muunkin värin esim. tummansinisen kanssa:

1758413.jpg

Jakku laskeutuu myös kauniisti takaa. Hameen kanssa pidettynä tyyli on naisellisempi.

Kerroinhan mä jo, että olen jakkuun täysin (100 %) tyytyväinen: mitään en tekisi toisin. Tämä on harvinaisia hetkiä mun neulemaailmassani ;)

Ilokseni olen saanut vastaanottaa kaksi Kesäblogi -tunnustusta SeijaP:tä ja TuuliS:tä, kauniit kiitokset teille molemmille. Olette molemmat myös minun Kesäblogejani :)

Ja käykääpä vielä kurkkaamassa,milten upeita neulegraffitteja Sea tekee!