Kuten kuvasta näkyy lankavarastojen puolesta kevät saisi jo pikku hiljaa tulla. Inspiraatiota toppien tekemiseen ei ole, kun ulkona paukkuu pakkanen. Aloitinkin ns. välikäsityönä Taikajakun (Novita 4/05) neulomisen. Langaksi valitsin Novitan Florican ja sävyksi vanhan roosan. Florica-lanka on mukavan kevyttä ja siinä on ihanan pehmeät sävyt. Taikajakun neulominen tuntuu minulle aika suuritöiseltä (vaikka malli on helppo!), koska neulon mielelläni paksusta langasta suurilla puikoilla. Olen nyt viikon ajan neulonut yhdistettyä etu-takakappaletta...

55585.jpg

Käyn mielelläni lankaostoksilla, mutta yritän välttää lankojen turhaa hamstraamista kotiin. Suunnittelen tarkaan, mitä kevät-kesä tai syksy-talvineuleita aion kunakin vuonna tehdä. Kun suunnitelmat on tehty, saatan sitten kyllä hankkia kaikki langat kerralla ja sen jälkeen olen levollisella mielellä....Tulevia kevät-kesäneuleita varten olen varannut aniliininpunaista Samosta, turkoosia Tahiti-nauhalankaa, vaalean ruusunpunaista Tennesseetä, kalpeaa vaaleanpunaista Butterflyä,  Havaiji-lankaa (kaikki Novitan lankoja) sekä kahta erilaista kirjavaa puuvillalankaa, merkiltään Anchor Magicline. Marjapuuronpunaisesta sävystä tullee alla oleva virkattu kesäinen pusero.

55651.jpg

Anchor Magicline puuvillalangan löysin Ylistaron Halpa-aitasta.Sain mallin ohjeen "kaupanpäälle". Halpa-aitassa kannattaa käväistä, jos Etelä-Pohjanmaalla vierailee tai jopa pysyvästi asustelee: siellä on hyvä lanka- ja kangasosasto ja hinnat ovat edulliset.

Nyt en malttaisi mennä ollenkaan nukkumaan, kun olen päässyt näin hyvään alkuun......mutta, huomenna on työpäivä.